Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 21 februari 2012

Fjellner och ACTA

Intressant seminarie med MUF idag där Christofer Fjellner beskrev ACTAavtalet och diverse synpunkter. Christofer var som vanligt rolig och intressant att lyssna på så en och en halv timme gick väldigt fort.

I ärlighetens namn tycker jag att detta är jäkligt krångligt. Att läsa och tolka juridiska avtal är verkligen inte min grej (tipsar däremot om att ACTA finns på regeringen.se , sök på ACTA). Däremot finns det ett antal synpunkter som lyftes ikväll som jag inte känner mig bekväm med, t.ex. hur långt olika tolkningar av ACTA kan gå. Många saker som innebär en sak när det handlar om fysiska föremål får en helt annan betydelse på Internet. Snart skippar jag dock funderingarna för ikväll. En spännande exjobbsdag med 80 andra exjobbare på Scania och uppstigning 05.25 gör att det börjar bli vilodags nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar