Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 10 november 2010

Rosornas krig?

Ser att sossarnas partistyrelse och verkställande utskott ska ställa samtliga av sina platser till förfogande. Tror inte att jag är rätt person för att dra några större slutsatser om sossarna, och här i ärlighetens namn ingen lust heller. Däremot kan jag naturligtvis inte låta bli att kommentera lite...

Uppenbarligen verkar inte förtroendet för Mona vara jättestort, ens inom det egna partiet. SSU har tidigare kommit med utspel om vilka som borde lämna, och det är andra gången de pekar åt Monas håll. Visserligen är inte SSU särskilt stort längre, men att ungdomsförbundet flera gånger kommer med krav som tyder på ens avgång kan inte vara kul. Men mer fascinerande är att SSU mest pekar på personer, och inte på politiken.

2002 gjorde som bekant moderaterna ett s.k. katastrofval. Strax efteråt  blev jag medlem i moderata ungdomsförbundet. Under mina år i MUF har jag fått se en enorm förnyelse, och ett parti som nästa dubblat sitt valresultat på två år. Ibland har det funnits sakfrågor där jag inte till 100% hållit med partiet efter den första stora förnyelsen. LAS är ett sådant exempel. Men det finns få saker som varit och är så viktiga som fortsatt förnyelse. Oavsett om partiet landar lite snett i någon fråga, så står jag definitivt bakom förnyelsen. Och förnyelse handlar kanske om personer, men framför allt om faktisk politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar