Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 21 mars 2012

Energigivande

Det finns saker som tar mental energi. (Felsöka c-kod, springa men ändå missa spårvagnen etc). Idag har det dock varit en sån dag som gett energi, i massor. Först funkade en grej i min kod på morgonen. Typisk bra start. Sen fick jag ett positivt besked som gav ett rätt stort leende. Sen blev det, trots en bra start, ännu mer energigivande.

Jag har en väldigt bra chef, Henrik. En av de saker som han gör som är bra är att han vill att man ska utvecklas och skapa nya kontaktnät. Alltid mkt bra, men som exjobbare är det guld värt! Idag träffade jag en av Henriks kollegor Hanna som berättade om sin karriär, gruppen hon var chef för och gav massor av tips på var man kunde jobba med olika saker. Bortsett från att det var guld värt i information så var dessutom Hanna så energigivande som person att jag nästan studsade därifrån. Perfekt med energi för att fortsätta simulinkmodellera, och då funkade ytterligare en grej jag klurat på hela veckan. Superdag helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar