Min värld helt enkelt. Välkommen!

söndag 4 mars 2012

Pasta pomodoro

Supergod middag! Fick tips av Erik Östman om att göra något så enkelt men så gott som pasta med tomatsås och mozzarellaost.

Receptet är verkligen superenkelt! För två personer använde jag:
1 paket färsk pasta
4 tomater
2 vitlöksklyftor
1.5 msk honung
Oregano
Balsamvinäger
Färsk basilika
1 paket mozzarellaost
Peppar
Steksmör

Gör såhär:
Hacka tomaterna i små kuber.

Pressa vitlöken och försiktigt stek i lite smör. Ha i ungefär hälften av honungen i stekpannan, på vitlöken.

Häll ned tomaterna i stekpannan, och låt koka ihop sådär 5-10 min. Håll på lite vatten om det behövs. Krydda med oregano, basilika, peppar, balsamvinäger och honungen.

Klipp mozzarellaosten i småbitar (jag sparade några bitar för att ha ovanpå vid servering), och i stekpannan. Koka pastan (tar 2-3 min).

Vänd ner pastan i stekpannan, rör runt ordentligt, och servera sedan toppat med basilika och mozzarellaost.

Tack Erik för ett bra recept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar