Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 15 februari 2011

Bara fyra dagar kvar nu...


St Anton 2010

På lördag går jag upp galet tidigt och åker mot Arlanda. Planet går vid typ sju mot Innsbruck (världens mest strukturerade flygplats, åtminstone om man jämför med andra "turistflygplatser") och sen rullar vi mot St Anton. Det ska bli så himla, himla roligt! Pappa var snäll och hämtade mig vid tåget ikväll efter sena labbar, och via spotify lyssnade vi på Afterskihitsen i bilhögtalarna. Bara fyra dagar kvar!

Lång skoldag idag, 8-20. Då blev vi ändå klara "tidigt", slutade egentligen kl 21. Det känns efter så långa dagar, det är inget snack om det. Man blir trött av tolv timmars skoldagar - konstigt vore väl annars. Samtidigt är jag oerhört glad att jag har förmånen att gå en utbildning där vi faktiskt får så mycket tid för föreläsningar, lektioner, labbar och annat. Dessutom är det mesta riktigt roligt. (Särskilt när jag & Sanna lyckades typ kortsluta trefastransformatorn idag. Tur att det finns proppar...)

Imorgon blir det jättemycket politik! Först internat med gymnasienämnden, som jag pausar lite från på kvällen för motionsbehandling med DS. Sedan tillbaka till internatet och vidare nämnd på torsdag. Det ska bli roligt, men är otroligt glad över min lilla behändiga bärbara dator. Tack vare den funkar det att kolla mail, skriva lite rapporter och göra saker även när jag är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar