Min värld helt enkelt. Välkommen!

söndag 13 februari 2011

På tåget hem mot Östergötland

Sitter på tåget hemåt efter en riktigt rolig helg i Östersund. Det har varit lärorikt, och det är många nya tankar som snurrar i huvudet. Min kompis Hanna brukar alltid säga att man ska ta med sig block till att utbildningar. Dels lär man ju anteckna av det talarna säger, men framförallt måste man anteckna alla idéer man kommer på när hjärnan har snurrat igång. Och lite så känns det, det är några sidor i blocket som är rätt fulltecknade av funderingar och idéer gällande MUF, trots att helgen handlar om skyttesport.

Helgen höjdpunkt var nog ändå skidskyttet. Så otroligt kul! Hade jag bott norrut hade det definitivt varit en sport jag velat testa mer.

Nu är det mer någon form av plugg- & skrivverkstad på tåget hem. Två labbar bör förberedas (åtminstone lite), en labbrapport ska skrivas och en proposition till distriktsstämman ska justeras lite.

Fast då är det faktiskt perfekt att sitta på tåg. För bortsett från lite slösurfning kan jag inte göra så mycket. Och surfande går med täckningen i Norrlands inland för tele2 rätt segt det med... Bra läge för att få massa plugg gjort med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar