Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 29 mars 2011

Dagens träning: tisdag vecka 13

Kvällen bjöd på ett träningspass i det som med mycket god vilja kan kallas kvällssol. Det var riktigt skönt att komma ut och springa, och bäst av allt var att det inte kändes något alls i ljumsken/höften. Ska satsa på mer coreträning, men med nya skor och mer tänk på hållningen gör det inte ont. Nu slipper jag med andra ord oroa mig för det på Kungsholmen Runt - nu gäller det bara att putsa till konditionen lite.

Kroppen kändes lite sliten, dålig sömn igår natt och söndagens pass kändes av i benen. Trots det gick det helt okej, även om jag hade velat springa lite fortare (första två km gick på lite under 5:00 min/km, ungefär det tempo jag tänkte mig) så var jag lite försiktig med att pressa kroppen alltför mycket idag. Trots för lite sömn orkade jag drygt sex kilometer på en rimlig tid - det är jag stolt över en dag som denna.

Längd:    6.35 km
Tid:        35.03 min
Min/km  5:31

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar