Min värld helt enkelt. Välkommen!

torsdag 17 mars 2011

Mindre än 24 timmar kvar

Mindre än 24 timmar kvar tills tenta-p är över. Om jag hade haft en blogg under valrörelsen hade det varit rätt många sådana uppdateringar, typ "Nu är är det bara 24 timmar kvar tills vi kan vinna valet, nu kör vi". På ett sätt är en tentaperiod lite som en valrörelse. Bortsett från att valrörelser är otroligt roligt nästan hela tiden, och tenta-p är aningens mer ångestframkallande såklart. Men just idén att bita ihop tänderna, orka när man är trött, peppa varandra, och se till att man fixar det där målet. Det är nog faktiskt en av de bästa grejerna jag lärt mig av att vara med i MUF. Vetskapen om att jag kan fixa saker även om jag är lite trött, seg eller känner mig ur funktion. Jag fixar det liksom.

Imorgon blir det inte "valvaka", men däremot middag med några goda vänner i Sthlm. För precis som efter en valrörelse så gäller det att vara lite snäll mot kroppen efter en tenta-period...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar