Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 1 december 2010

After-ski-känsla på plugget

Har suttit och räknat och förberett mig inför labb i digital signalbehandling hela eftermiddagen. Sånt går lite segt ibland, men vad piggar då upp bättre än östterrikisk after-skimusik? Anton Aus Tirol med DJ Ötzi är alltid en given favorit, och varje gång jag hör den låten räcker det med att blunda så känner jag känslan av av trötthet i benen efter en dag i backen, sol, öl och fullt ös på ett afterskiställe. Tror att gårdagens skidköp satte spår - längtar galet mycket efter skidåkning! Förra säsongen blev det två kanonveckor, en i Funäsdalen över jul och en i St Anton. Får väl se vad den här säsongen bjuder på...

Nu är det dags att slå ihop böckerna och jobba lite, och sen fixa inför helgens utbildning, East Academy, med MUF Östergötland. Blir kvar i skolan tills jag är "klar", är så skönt att faktiskt vara ledig när man går hem sen, även om det dröjer några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar