Min värld helt enkelt. Välkommen!

söndag 26 december 2010

Det här med att lära sig åka skidor..

...är inte helt enkelt alla gånger. När jag skulle lära mig åka skidor gick jag aldrig i skidskola, utan hade pappa (som visserligen är gammal skidtränare) som lärare.

Ett av de största skälen till att jag gillar att åka skidor så mycket som jag gör idag, är att jag lärde mig att det är kul. Varje gång det började bli tungt eller jobbigt eller kallt när vi var små (och faktiskt fortfarande) tog vi pauser, värmde oss eller åt kexchoklad. Det var liksom alltid roligt. Dessutom övade vi aldrig på något särskilt länge, så fort vi kunde styra började vi busa i skogen och hoppade över stora stenar och sånt. Det var helt enkelt en lek, och man lärde sig åka skidor genom leken.

Idag jobbar jag fortfarande på att hitta de perfekta carvingsvängarna. Och trots att jag är 23 gör jag det fortfarande som en lek. Jag varierar mellan att åka fort och sakta, åka med handen i snön, åka ikapp med mina medåkare, åka mellan träd etc. Att åka skidor ska alltid vara kul, oavsett om man är 3 eller 23 när man ska lära sig något nytt.

Apropå det har jag redan abstinens efter tre dagars skidåkning. Blir nog en sväng till Yxbacken innan skolan börjar igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar