Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 21 december 2010

Chansar på att tågen går?

Jag ska åka Linköping - Arlanda imorgon, med tåg. I vanliga fall hade jag inte bekymrat mig så mycket, men nu känns det lite spännande. Kommer man fram? När? Hur?

Ska flyga till Sveg, och har bokat med typ två och en halv timmes marginal. Hoppas att det räcker! Annars får jag väl fira jul hemma utan mamma & pappa.

Lovar i alla fall en sak. Ska inte skälla på någon SJ-anställd, för det är faktiskt inte deras fel. Förra gången det var tågstrul fick jag till och med kaffe av en kille som jobbar på SJ. Förståelsen för försenat tåg blir så oändligt mycket större efter en kopp kaffe...

Och apropå vinter. Hittade en överlevnadsguide till vintervädret. Termobyxor är helt rätt! (Oavsett vad modevärlden säger...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar