Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 15 december 2010

Första tentan imorgon

Tentaperioden inleds officiellt imorgon, och vi skriver första tentan. Den känns inte helt 100 (milt uttryckt), men jag ska göra försök. Sen väntar plugg till tentorna som känns betydligt roligare, digital signalbehandling och fordonssystem.

Synd egentligen, realtidsprogrammering är egentligen intressant och jätteanvändbart. Ett exempel där det används är krockkuddar i bilar. När den ska lösas ut är det viktigt att det sker vid exakt rätt tidpunkt och inte blir fördröjt eller tidigarelagt. Det kan ju faktiskt vara direkt livshotande. Men av många skäl har kursen inte känts särskilt kul, och det blir en väldigt omfattande kursutvärdering.

De absolut flesta kurser på mitt program är både roliga och givande, och ges på ett väldigt bra sätt. Även kurser som kanske inte tillhör mina favoritämnen (t.ex. komplex analys) kan bli intressant och trevliga att genomföra tack vare bra föreläsare och vettiga kursupplägg. Även om jag har gnällt en hel del på just realtidsprogrammeringen så gäller det att komma ihåg att det absolut mesta är roligt. Och det finns ju faktiskt kursutvärderingar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar