Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 8 december 2010

Första skolbesöket idag!

Premiär idag. Det första (av förhoppningsvis många) besök på gymnasieskolor i Norrköping.
Jag har i andra roller redan varit på rätt många. Jag har kampanjat på de flesta. Jag har gått på två av dem. Men, idag är det första gången jag går till en skola i rollen av att vara kommunfullmäktigeledamot. Eller snarare, min framtida roll i gymnasienämnden. Det känns kul, och ska bli spännande.

Skolan jag ska till idag är Marielundskolan, en del av Hagagymnasiet Där har jag faktiskt aldrig varit förut, även om skolan är bekant. De arbetar med individuella programmet, för de elever som inte nått målen i grundskolan. Det ska bli väldigt intressant att höra hur de arbetar med att fånga upp dem som av olika anledningar hade det tufft på högstadiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar