Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 7 december 2010

Pre-tenta-p-ångesten närmar sig, men det löser sig!

Rätt många som någon gång pluggat någonting känner nog igen sig här. De flesta högskolestudenter borde känna igen sen. Jag vågar nästan säga att ALLA civilingenjörsstudenter känner igen sig. Den där känslan av att en viktig inlämning eller tenta närmar sig.

Man har så många uppgifter man borde ha räknat, så mycket texter man man skulle ha läst, så många föreläsningar man skulle ha varit på, och framförallt - fram tills typ igår kändes det som att det var så lång tid kvar tills inlämning/tenta.

Jag ska skriva tre tentor den här tentaperioden, plus lite inlämningar i fjärde kurs. Tentorna ligger den 16/12, 20/12 och 22/12, och jag kan väl ärligt säga att jag inte känner mig sådär jätte välförberedd. Å andra sidan, efter tre och ett halvt års studier och 23 års liv - nu handlar det om jäklar anamma!

Jag vet att jag kan klara dem. Det kommer att handla om inställning. Nej, programmering kommer aldrig bli mitt favoritämne. Men idén om att klara ytterligare en tenta känns rätt trevlig. Nu gäller det i mindre än tre veckor. Nu biter vi ihop allihopa, och kör på. Det fixar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar