Min värld helt enkelt. Välkommen!

måndag 3 januari 2011

Årets första träningspass

Har varit på gymmet och kört årets första träningspass. Blev benstyrka och snacka om att jag kommer ha träningsvärk imorgon!

Bortsett från de vanliga övningarna gjorde jag knäböj och utfall på balansplattan. Haft lite bekymmer med knäna vissa år när jag åkt skidor, så försöker bygga upp de små knämusklerna så mycket som möjligt. På så vis lär de stabilisera knäet om det blir "trött". På balansplattan anstränger ju kroppen massor av små muskler för att hålla balansen. Har en sån hemma i badrummet och som jag bara står på när jag borstar tänderna.5 min hit och dit kan betyda rätt mycket för knäna när man åker puckelpist i St Anton...

Nu blir det bästa tänkbara återhämtning - bastu följt av vin och fetaostpasta med Hanna. Måndagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar