Min värld helt enkelt. Välkommen!

söndag 30 januari 2011

Träning måste vara kul

I min värld måste träning vara kul. Ibland kan man såklart göra såkallade "nyttiga övningar" för at man vet att de är bra och nödvändiga, men det absolut mesta måste vara kul. Jag springer för att jag älskar att springa. Jag cyklar inte för att jag inte älskar att cykla, även om de bägge idrottsformerna får ungefär samma effekt - bättre flås och mer ork. Jag vet att jag behöver göra mer än att springa, måste ju träna resten av kroppen lite också, men då gör jag det med roliga gruppträningspass eller pushande sessioner på gymmet. Kanske skulle det någon gång varit mer optimat att göra något annat. Kanske skulle jag sprungit intervallet när jag istället gick på coreboll. Kanske borde jag kört corestyrka när jag istället gick på bosu. Men det finns en sak jag är helt säker på.

Den bästa träningen är den som blir av. Och det är den roliga träningen som kommer att bli av.

Precis därför kommer jag unna mig en löptur ikväll i lugnt tempo med skön musik i öronen. Den bästa löpträningen är den som blir av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar