Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 19 januari 2011

Onsdagsmotivation

Kvällen har ägnats åt labbfix och lite jobb. Efter träningen blev kroppen sådär härligt trött, och då blir det ibland svårt att motivera sig till att faktiskt sätta sig och ta tag i det där man måste göra. Mitt bästa sätt att motivera mig är ganska enkelt. Jag brukar tänka på några roliga saker jag ska göra den här veckan, några roliga saker jag ska göra lite längre fram, och vad det jag gör kommer leda till.

Till exempel ikväll. Att sätta sig med reglerteorin var kanske inte det jag allra helst ville göra ikväll, trots att jag egentligen gillar reglerteori. (Reglerteori beskriver hur man reglerar olika system, t.ex. antisladdsystem i bilar). Då tänkte jag såhär;
Jag i St Anton 2010
Foto: Tobias
Imorgon ska jag på studiebesök på Scania - kul! På fredag ska jag och några roliga, drivna tjejkompisar äta middag tillsammans på HG - kul! På lördag har fantastiska Maya födelsedagsfest - kul! Nästa vecka händer ännu fler roliga saker, och vecka åtta ska jag åka till St Anton - riktigt kul! Dessutom leder mina studier i reglerteori fram till min examen om ett och ett halvt år- och det är riktigt nice!

Sen brukar jag såklart peppa till tillvaron med lite after-ski-musik (Anton Aus Tirol peppar tillvaron för vem som helst!), lite te och sådana saker.

Ibland behöver man lite extra motivation, ibland ingen alls. Ikväll behövdes det, och nu är jag nöjd, glad och klar med dagens uppgifter. Alla har sina sätt att hitta motivation, men det här funkar i alla fall för mig. Hur gör ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar