Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 19 januari 2011

Dagens träning: Onsdag vecka 3

Dagens träning blev veckans "inte-löpning-pass". Min grundidé är att så länge kroppen mår bra och känns pigg & glad ska jag springa 2-3 gånger i veckan, och köra 1-2 styrke-/gruppträningspass i veckan. Idén är att försöka få in fyra träningspass varje vecka. Det ska gå, även om jag inser att det kommer krävas lite planering. Men en löprunda behöver inte ta så lång tid och kan genomföras i princip var som helst - det går om man vill!

Idag blev det i alla fall Freepower! Freepower är en variant av Afropowerdance med inslag av massa annat. Väldigt allsidig träning, och det känns som att kroppen liksom stärks, särskilt mage/rygg/lår. Dessutom är det kul, och dagens träningsledare Anna är väldigt duktig. Plus att jag hade sällskap av Sara. Det är nästan alltid roligare att träna när man är två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar