Min värld helt enkelt. Välkommen!

söndag 23 januari 2011

Veckans träning: vecka 3

Söndag kväll brukar vara en bra tid att sammanfatta veckans träning. Träningen kan nog enklast sammanfattas med ett ord - skönt! Det har varit skönt att röra på sig den här veckan, det har inte tagit emot och jag har inte haft ont någonstans. Dessutom har jag efter varje pass haft en känsla av "snaaaaart får jag springa igen". Precis som det ska kännas! Funderade på att köra ett pass idag med, men avstod. Kanske fånigt, men känner ju mig själv och det känns som att risken att jag skulle överträna är rätt stor. Tre springpass per vecka får nog räcka än så länge...

Här kommer veckan:
Måndag: Löpning - distans. 3.7 km. Första passet utan massor av snö! Det kändes som om fötterna flög fram. Riktigt skönt!
Onsdag: Freepower 55min på campushallen. Inte min favoritträning, men bra passledare gör nästan allt roligt!
Torsdag: Löpning - distans 3.7 km. Tanken var lite längre, men tiden räckte inte riktigt till. Då fick det duga med lite kortare.
Lördag: Löpning - distans 10 km. Årslängdrekord! Årets första mil gick smidigt. Det var lite tungt efter sju km, men nya spotifylistan Spring 1 hjälpte till. Sprang på 5.58min/km - helt enligt plan.

Sammanfattning veckan:
Löpning: 17,4 km
Övrigt träning: 55 min Freepower

Klart nöjd med veckan, och inte minst med känslan. Det är så det ska kännas att träna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar