Min värld helt enkelt. Välkommen!

onsdag 5 januari 2011

Facebook Places

Upptäckte när jag loggade in på facebook ikväll att Facebook Places har börjat fungera. Tufft! Får väl se hur man kan använda det. Forsquare och Gowalla har ju funnits ett tag, men jag har inte riktigt använt dem. Facebook Places kommer jag däremot nog att använda - åtminstone någon gång ibland. Min kompis Mange har använt Facebook Places ett tag, via USA eller hur det nu var. När vi hade MUFutbildning på NH kunde han "checka in" på NH, och sen tagga några av oss som var där i den incheckningen. Inget livsomvälvande men helt klart lite kul.

Och det är väl kanske den största tillämpningen jag ser idag. Som något lite roligt, ett statement att man är någonstans, eller om man vill checka in på ett ställe där man tror att många av ens facebookvänner är. Blir spännande att se hur det utvecklas!

2 kommentarer: