Min värld helt enkelt. Välkommen!

måndag 31 januari 2011

Mindre än tre veckor kvar till skidåkning

Jag i St Anton 2010
Foto: Tobias
Om mindre än tre veckor är det äntligen dags att packa ned skidorna och åka till St Anton för en veckas underbar skidåkning!

Även om jag numera går på universitetet och inte längre har sportlov ska vi oavsett åka vecka 8, samma vecka som jag hade sportlov när jag gick på gymnasiet.

Lite kul att sportlovet uppfanns för att det var brist på koks att elda med under krigsåren på 1940-talet. Man var helt enkelt tvungen att spara på koks genom att stänga skolorna en vecka, eftersom koks användes för att värma upp dem.

När jag tittar på bilder från minat tidigare sportlov längtar jag ännu mer till vecka åtta, men även dessa bilder från 1940- och 1950-talets sportlov gör att man ser framemot en veckas vintersportande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar