Min värld helt enkelt. Välkommen!

lördag 1 januari 2011

Mitt 2010

Såhär dagen efter år 2010 kan man ju inte låta bli att reflektera lite... Vad hände egentligen i mitt liv 2010? Man glömmer säkert massor när man reflekterar lite, men här är i alla fall lite =) (Varning för långt inlägg!)

Januari började med några dagar på bästa Hannas land. Bubbelpool med bubblande dryck under stjärnklar himmel och massor av mysiga diskussioner gjorde första helgen kanon! Sen fortsatte det med en hel del kvällsliga äventyr med Sara, och mycket annat skoj. Årets första kravall gick av stapeln med trafikljustema - sjukt kul! Februari fortsatte lika snörikt som januari. Valfokus gick av stapeln i Infracity där jag fick kampanjinspirera tusentals glada moderater. Alla hjärtans dag firades med motorsågsmassakern (vågade titta lite i alla fall) och killarnas hemgjorda pizza - mums! Sedan fortsatte februari med en fantastisk vecka i St Anton - sol, massor av skidåkning och afterski. Perfekt! I mars drog det ihop sig till distriktsstämma. En fantastisk helg med över 120 deltagare! Jag fick återigen förtroende och blev omvald till distriktsordförande. Sedan följde en mkt intensiv månad med planering och förberedelser inför valåret. "One night in Gärdserum", distriktsforum mfl gav mycket inspiration och förberedelser. Här någonstans insåg jag att jag troligen skulle bli invald i kommunfullmäktige efter valet - tuff känsla! Roboten Brutala Berit blev till mer än bara en skiss även om det var en bra bit kvar.

April fortsatte med vår - härligt! Den där singelfrågan blev inte lika självklart längre samtidigt som valrörelseförberedelserna tuffade på. Nu började vår robot Brutala Berit röra på sig alltmer och det blev många timmar på såväl dagar och nätter i robotlabbet. Kommunala riks i Göteborg var häftigt - en bra bit över 2000 moderater på samma ställe trots askmoln. Det blev många mil i nikeskorna också (man springer bättre i tights och rosa skor). I maj var tempot rätt högt. Mayhem, Wass och Moderator avlöste varandra snabbt och sen kom visst en tentaperiod också. Brutala Berit blev klar, vann robotkampen och fick VG på den tekniska dokumentationen. Stolt projektgrupp! Maj avslutades med typ två lugna dagar så att kroppen hann i fatt lite och Yarna firade tre avklarade år. Juni inleddes med lite omtentaperiod, sen åkte jag till ett somrigt Göteborg och pratade retorik. Sol och värme verkade vara junis tema, åtminstone från midsommar. Stadium Sportscamp drog igång igen och det blev åtta intensiva och roliga sommarjobbsveckor. Postbilarna blev en favorit för de flesta.

Juli kan sammanfattas med fyra ord - jobb, MUF och lediga lördagskvällar Augusti inleddes med ett par dagar på landet - snabbåterhämtning inför det jag längtat efter den 18/9 2006 - valrörelse! Den fetaste valupptakten i historien gick av stapeln i Norrköping. Jag och Alex fick hälsa alla välkomna inför 1300 åskådare, pirrigt med mest härligt! Resten av augusti kan mest sammanfattas med kampanjer och fantastiska kampanjare. Det blev bara roligare och bättre för varje dag! September började i ett tält och förtidsröstning. Sen kampanj, kampanj och kampanj. Den 18e september nådde MUFdistriktet den magiska gränsen på 1000 medlemmar - sällan har en DO varit stoltare! Valdagen kom med en underbar valvaka med MUFdistriktet som gjort en sån fantastisk valrörelse. Valledare Jocke var snäll och följde med mig till SVThuset på kvällen när jag skulle kommentera i Östnytts valvaka. Väl tillbaka i Linköping och på O'learys där valombudsman Mange hade stenkoll firades det. Det var visst någon fontän och bubbel där någonstans. Fantastiskt roligt! Efter valet följde några rätt lugna dagar i London med familjen, och månaden avslutades med att den där singelfrågan blev klarare igen.

Oktober inleddes med jobb, och sen kom en tentaperiod. Ungefär som vanligt. MUF tuffade på som aldrig förr, och nya talanger växte varje dag. En afterwork på NH resulterade i en anmälan till Kungsholmen Runt - plötsligt gällde det att träna för halvmaraton. I november föddes den här bloggen, jag pluggade massor (skulle ju läsa ikapp sex poäng från valet, hm...) och snön kom tidigt och mycket. Inte minst när vi skulle sticka till Lund på förbundsstämma, tur vi hade superplaneraren Hanna med oss! Erik Bengtzboe blev vald till ny MUFordförande efter Niklas Wykman under extremt lugna personval. Första kommunfullmäktigesammanträdena var spännade och roliga. Jag fattade snart tyckte för talarstolen, och vi kommer nog ses en del under de fyra åren. December innehöll tentaperioden from hell, sen skidåkning i Funäsdalen och massor av mys! Jag fick en ny kärlek i mina Völkl Aurora (nya skidorna) och konstaterade att SJ var inget man skulle åka med när det var snö.

Det har varit ett riktigt roligt år! Ofta mycket intensivt men på ett utmanade och utvecklande sätt. Hoppas att 2011 blir minst lika kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar