Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 18 januari 2011

Gott om nyårslöften?

Det märks att det är januari på gymmet. Det är nog inte bara jag som ser januari som en nystart för träningen, och kämpar in nya träningsrutiner i vardagen. Man brukar säga att det kryllar av nyårslöften på gymmet... På campushallen där jag tränar är många av såväl kvällens som morgondagens gruppträningspass fullbokade. Hoppas att det är många som lyckas hålla sina rutiner, de absolut flesta brukar må bättre av mer regelbunden träning.

Mitt nyårslöfte inför 2011 är ganska enkelt. Jag ska prioritera att må bra. Det kan låta lite flummigt. Men som ett exempel kan vi ta igår kväll. Först hann jag jobba undan massa saker, både med jobbet, skolan och MUF. Mindre saker som liksom "hänger" över en, gör att man oftast mår bättre. Skönt! Sedan blev det en såndär riktigt trevlig springtur. Kroppen riktigt längtar efter ett nytt träningspass imorgon! Efter det en trevlig middag med Sara och Robin, och sen lite mer MUF-fix. Gårdagskvällen var med andra ord både hyfsat produktiv, samtidigt som gjorde två "må-bra-saker". En skön springtur och en trevlig middag.

Idag jobbar jag vidare på det. Lugn frukost med nyttig blåbärssmoothie och tända ljus (det var så värt att gå upp tio min tidigare!) följt av produktivt plugg med Sanna. Skvallrig lunch med Sara. Eftermiddagen bjuder igen på skola, plugg och lite jobb, och ikväll är det DS-möte med MUF.

Efter DS-mötet tänkte jag landa i soffan med en jättestor kopp te (fick muggar i julklapp som rymmer 7 dl...), fruktsallad och reglerteoriboken. Då får jag en dag som både blir effektiv och produktiv, men som samtidigt ser till att kroppen och själen mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar