Min värld helt enkelt. Välkommen!

tisdag 25 januari 2011

Wi-Fi Hotspot

Hemma efter en lång och rolig dag. Först skola och sedan ett lång gruppmöte med den moderata kommunfullmäktigegruppen inför kommunfullmäktige nästa måndag. Vi hade en väldigt intressant diskussion om Norrköpings framtida skola. Det är inte okej att 22% av Norrköpings niondeklassare i de kommunala skolorna inte är behöriga till gymnasiet, och här finns det väldigt mycket att göra.

Jag har inte haft ett riktigt mobilt bredband till min bärbara dator (har en asus eee), men efter senaste systemuppdateringen av min HTC Wildfire kan jag genom en funktion som heter Wi-Fi Hotspot dela med mig till datorn av telefonens mobila bredband. Riktigt smart och smidigt! På vägen hem lyckades jag (visserligen med lite hjälp av Hanna och Robin) t.ex. ladda hem ett labbkompendium som jag skulle läsa tills imorgon. Mycket skönare att hinna läsa lite på vägen hem istället för att ta allt hemma... Supersmidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar