Min värld helt enkelt. Välkommen!

söndag 9 januari 2011

Träning vecka 1

Klockan 23 en söndag misstänker jag att det inte blir så mycket mer tränat den här veckan. Då passar det bra att sammanfatta veckans träning:)

Det största skälet till att jag bloggar om alla träningspass är för att det skapar motivation. Du vet den här "duktighetskänslan" man får när man tränat? Den förstärks rejält när man dessutom bloggar om det. Då ökar chansen ännu mer att den där springturen blir av trots att det regnar, eller att man går till gymmet trots att Beck går på TV.

I alla fall. Här är veckans träning:
Måndag: 45 min benstyrka på campushallen.
Tisdag: vila
Onsdag: skidåkning i Yxbacken. Det gills lite som träning...
Torsdag: 3,7 km löpning/snöpulsning
Fredag: vila
Lördag: 7,5 km löpning
Söndag: 45 min coreboll

Totalt: 11,2 km löpning och 90 min styrketräning

Är klart nöjd med träningsveckan. Nu ser jag redan framemot måndag och en ny träningsvecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar